I. Všeobecné ustanovenia
Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok predávajúceho MAVEX, spol. s r.o. IČO 44004389, DIČ CZ44004389, so sídlom Jateční 169, 76001 Zlín, zapísaná v obchodnom registri vedenom Krajským súdom v Brne, oddiel C, vložka 3294 ako predávajúci (ďalej len „predávajúci“ či „Mavex“) na reklamáciu tovaru zhotoveného od Mavexu.
Kupujúci je povinný sa oboznámiť s Reklamačným poriadkom a Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej len „VOP“) ešte pred objednaním tovaru. Zároveň kupujúci berie na vedomie, že je povinný poskytnúť Mavexu potrebnú súčinnosť potrebnú na vybavenie reklamácie, v opačnom prípade sa lehoty adekvátne predlžujú o čas, v ktorom kupujúci neposkytol požadovanú súčinnosť.
Uzatvorením kúpnej zmluvy a prevzatím tovaru od predávajúceho kupujúci súhlasí s týmto Reklamačným poriadkom.
Definície pojmov obsiahnuté v tomto Reklamačnom poriadku majú prednosť pred definíciami vo VOP. Pokiaľ tento Reklamačný poriadok pojem nedefinuje, chápe sa vo význame, v akom je definovaný vo VOP. Pokiaľ nie je definovaný ani tam, chápe sa vo význame, v akom ho používajú právne predpisy.
V prípade uplatnenia servisu v rámci zakúpenej či dohodnutej služby sa tento servisný zásah riadi výhradne podmienkami danej služby.
II. Záruka za akosť
Ako doklad o záruke vystavuje Mavex ku každému zakúpenému tovaru doklad o zakúpení (faktúra) so zákonom uvedenými údajmi, ktoré sú potrebné na uplatnenie záruky (najmä názov tovaru, dĺžka záruky, cena, množstvo, sériové číslo).
Na výslovnú žiadosť kupujúceho Mavex poskytne záruku formou záručného listu. Štandardne však, ak to umožňuje povaha veci, vydáva predávajúci namiesto záručného listu kupujúcemu doklad o zakúpení veci obsahujúci uvedené údaje.
Pokiaľ je to s ohľadom na poskytovanú záruku potrebné, Mavex v záručnom liste zrozumiteľným spôsobom vysvetlí obsah poskytovanej záruky, uvedie jej rozsah, podmienky, dobu platnosti a spôsob, akým je možné uplatniť nároky z nej plynúce. V záručnom liste Mavex zároveň uvedie, že poskytnutím záruky nie sú dotknuté práva kupujúceho, ktoré sa ku kúpe veci viažu.
1. Lehota na uplatnenie práv z chybného plnenia
Lehota na uplatnenie práv z chybného plnenia začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim, tj dňom uvedenom na doklade o zakúpení či na záručnom liste.
Lehota je:
- u nového (vrátane rozbaleného) tovaru 24 mesiacov;
- pri zánovnom tovare 21 mesiacov (zánovným tovarom sa rozumie používaný tovar, ktorý následne prešiel kontrolou našich odborníkov a ktorý je takto označený);
- pri tovare použitom 12 mesiacov (použitým tovarom sa rozumie takto označený tovar, ktorý je použitý či servisovaný bez vady, pričom kompletnosť balenia nebráni plnému užívaniu výrobku).
Pri spotrebnom tovare (napr. kozmetika, drogistické výrobky a pod.) je kupujúci oprávnený uplatniť právo z vady do dvadsiatich štyroch (24) mesiacov, ak však nie je na tovar uvedený dátum spotreby, v takom prípade sa lehota skracuje iba do dátumu vyznačeného na obale tovar.
Pre kupujúceho podnikateľa môže byť lehota na uplatnenie práv z vadného plnenia upravená odlišne, ak je to u daného typu tovaru výslovne uvedené, takto uvedená lehota má prednosť. Tovar je v takom prípade označený.
Lehota končí dňom, ktorý sa číselným označením zhoduje s dňom, kedy začala a o príslušný počet mesiacov neskôr. Dĺžka lehoty v mesiacoch je uvedená pri každom tovare v obchode predávajúceho a je dostatočne vyznačená na doklade o zakúpení.
Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záruka za akosť, zaniknú, ak neboli uplatnené v uvedenej dobe.
V prípade vybavenia reklamácie formou výmeny tovaru nebeží nová lehota, rozhodujúca je lehota začínajúca plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim.
2. Akosť pri prevzatí
Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že vec pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v čase, keď kupujúci vec prevzal,
- vec má vlastnosti, ktoré si strany dojednali, a ak chýba dojednanie takej vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi vykonávané.
- vec sa hodí na účel, ktorý na jej použitie predávajúci uvádza alebo na ktorý sa vec tohto druhu obvykle používa.
- vec je v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti.
- vec vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
Ak sa prejaví vada v priebehu dvanástich mesiacov od prevzatia, má sa za to, že vec bola chybná už pri prevzatí kupujúcim, pokiaľ predajca nepreukáže opak.
3. Zmluvná záruka za akosť
Mavex môže nad rámec zákonnej lehoty (24 mesiacov) poskytovať bezplatný servis vo vyznačenej lehote, táto služba sa riadi výhradne týmto Reklamačným poriadkom a najmä bezplatným servisom, viď článok VII.
III. Záručné podmienky
1. Kontrola tovaru pri prevzatí
Kupujúci pri osobnom prevzatí od predávajúceho skontroluje preberaný tovar, jeho úplnosť a nepoškodenosť obalov.
Kupujúci pri prevzatí od prepravcu riadne a starostlivo skontroluje stav zásielky (najmä počet balíkov, neporušenosť firemnej pásky s logom, neporušenosť či poškodenie obalu) podľa prepravného listu.
Kupujúci ďalej v deň prevzatia skontroluje kompletnosť tovaru, najmä, že balenie obsahuje všetko, čo obsahovať má.
Všetky nezrovnalosti je potrebné predávajúcemu nahlásiť pri osobnom prevzatí na mieste, pri prevzatí od prepravcu ich vyznačiť v odovzdávacom protokole prepravcu alebo kupujúci môže prevzatie zásielky odmietnuť, alebo vždy je možné nahlásiť na e-mail
info@prvynakup.sk. Ďalej Mavex v prípade prevzatia od prepravcu odporúča priložiť fotodokumentáciu poškodenia a obalu.
Týmito dojednaniami nie je dotknutá zákonná lehota na uplatnenie práv z chybného plnenia. Dodatočná reklamácia neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavuje kupujúceho práva vec reklamovať, dáva však Mavexu možnosť preukázať, že nejde o rozpor s kúpnou zmluvou.
2. Uplatnenie reklamácie
Mavex odporúča pre rýchlejšie vybavenie reklamácie uplatniť reklamáciu u autorizovaného servisu, ak je u daného typu tovaru pre kupujúceho dostupný. Zoznam autorizovaných servisov nájdete
tu.
Veľkú bielu (práčky, chladničky, sporáky, vstavané spotrebiče) odporúčame reklamovať cez autorizovaný servis, ktorý zaistí servis u vás doma.
Kupujúci môže reklamáciu uplatniť na ľubovoľnej predajni predávajúceho.
Ďalej je možné reklamáciu tovaru a to vrátane veľkej bielej techniky, odoslať na adresu predávajúceho:
MAVEX, spol. s r.o. – reklamácia
Jatočné 169
76001 Zlín
Zásielka musí obsahovať: reklamovaný tovar (odporúčame zaslať vrátane kompletného príslušenstva).
Ďalej Mavex odporúča priložiť kópiu dokladu o zakúpení či iným vhodným spôsobom doložiť záruku tovaru, podrobný popis závady a dostatočné kontaktné údaje kupujúceho (najmä spiatočná adresa a tel. číslo). Bez vyššie uvedeného je znemožnená identifikácia pôvodu i závady tovaru.
Taktiež Mavex odporúča zvoliť si požadovaný spôsob vybavenia reklamácie (oprava, výmena, dobropis).
Ak je však v záručnom liste či v doklade o zakúpení tovaru uvedený autorizovaný servis, ktorý je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližším, uplatní kupujúci právo v
autorizovanom servisnom stredisku.
Mavex príp. autorizovaný servis vydá kupujúcemu písomné potvrdenie o tom, kedy bola reklamácia uplatnená, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie je požadovaný, a to bezprostredne po prijatí reklamácie. V prípade uplatnenia reklamácie osobne na pobočke je potvrdenie na žiadosť zákazníka odovzdané ihneď v papierovej podobe, vo všetkých ostatných prípadoch je potvrdenie zaslané e-mailom. Potvrdenie slúži iba ako doklad o prijatí reklamácie. Stav tovaru, v ktorom Kupujúci odovzdal tento tovar Mavexu, bude posúdený v rámci reklamačného konania.
Kupujúci si je vedomý, že ak nedodá reklamovaný tovar vrátane všetkého obdržaného príslušenstva, potom v prípade odstúpenia kupujúceho od zmluvy bude kupujúcemu vrátená kúpna cena znížená o cenu nedodaného príslušenstva.
3. Kompatibilita
Mavex negarantuje plnú kompatibilitu predaných súčastí s inými, pracovníkmi Mavexu, výrobcom či dodávateľom neschválenými, súčasťami, ani so softvérovými aplikáciami, ktorých funkčnosť nebola kupujúcim výslovne požadovaná v písomnej objednávke, ibaže je taká kompatibilita pri podobnom tovare obvyklá a nebola obvyklá uvedené, že je daný tovar kompatibilný iba s uvedeným zoznamom alebo nie je kompatibilný iba s uvedeným zoznamom.
Podobne platí kompatibilita aj pre softvér a jeho jednotlivé verzie. Ďalej platí, že pokiaľ bola kompatibilita určitých verzií softvéru deklarovaná, neplatí to isté automaticky pre ich nasledujúce a rovnako tak pre predchádzajúce verzie týchto softvérov.
4. Výluky
Porušením ochrannej pečate, informatívnej nálepky či sériového čísla sa kupujúci vystavuje riziku zamietnutia reklamácie, ibaže k poškodeniu dôjde pri obvyklom používaní. Pečate a sériové čísla sú neoddeliteľnou súčasťou tovaru a nijako neobmedzujú právo zákazníka tovar užívať a manipulovať s ním v plnom rozsahu toho, na čo je tovar určený.
Ďalej sa záruka nevzťahuje na poškodenie vzniknuté (v prípade, že takáto činnosť nie je činnosťou obvyklou a pritom nie je zakázaná v priloženom návode na použitie):
- mechanickým poškodením tovaru,
- elektrickým prepätím (viditeľne spálené súčiastky alebo plošné spoje) s výnimkou bežných odchýlok,
- používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, ktoré je priamo predajcom alebo výrobcom určené,
- neodbornou inštaláciou, zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
- poškodením tovaru či jeho časti počítačovým vírusom a pod.,
- pokiaľ sa závada prejavuje iba u softvéru, u ktorého nie je zákazník schopný doložiť legálny spôsob nadobudnutia, alebo použitím neautorizovaného softvéru a spotrebného materiálu,
- poškodením spôsobeným nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami,
- prevedením nekvalifikovaného zásahu či zmenou parametrov,
- tovar, ktorý bol upravovaný zákazníkom (nátery, ohýbanie atď.), ak vznikla vada v dôsledku tejto úpravy,
- pri chybne vykonanom upgrade BIOSu, firmware,
- poškodením prírodnými živlami alebo vyššou mocou,
- použitím nesprávneho alebo chybného programového vybavenia,
- použitím nesprávneho alebo neoriginálneho spotrebného materiálu, ani na prípadné škody v dôsledku toho vzniknuté, pokiaľ také použitie nie je obvyklé a pritom nebolo vylúčené v priloženom návode na použitie.
Tieto obmedzenia neplatia, pokiaľ boli vlastnosti tovaru, ktoré sú v rozpore s vyššie uvedenými podmienkami, kupujúcim a Mavexom výslovne dohodnuté, vymienené alebo predávajúcim deklarované, prípadne ich možno očakávať vzhľadom na vykonávanú reklamu alebo obvyklý spôsob použitia tovaru.
V prípade, že tovar je softvér, vzťahuje sa záruka výhradne na fyzickú čitateľnosť médií (médiá nesmú byť poškriabané a pod.). Okamihom odstránenia ochranných prostriedkov (fólie, pečate, otvorenie obálky a pod.) sa kupujúci stáva oprávneným užívateľom softvérového produktu a akceptuje licenčnú zmluvu výrobcu softvéru, u digitálneho obsahu je to už samotným stiahnutím. To neplatí pre rozpor s kúpnou zmluvou (pozri nižšie).
5. Testovanie závady
Tovar odovzdaný na reklamáciu bude testovaný iba na závadu uvedenú kupujúcim (v reklamačnom formulári, v priloženom liste s popisom závady). Pre uvedenie závady Mavex odporúča písomnú formu, čím sa rozumie aj elektronická komunikácia.
Ak bude reklamácia zamietnutá a v prípade, že kupujúci súhlasí s platenou opravou, bude oprava účtovaná podľa aktuálneho platného cenníka daného servisu.
Kupujúci týmto berie na vedomie, že Mavex nevykonáva platené opravy, iba ich sprostredkováva u servisov, prípadne zaisťuje s nimi komunikáciu, dopravu a pod. Mavex nenesie zodpovednosť za vykonanie opravy.
Pred vykonaním platenej opravy bude kupujúci informovaný o cene opravy, jej rozsahu a dobe nutnej k jej vykonaniu, pričom oprava bude vykonaná najneskôr do 60 dní odo dňa nasledujúceho po prijatí tovaru Mavexom. K vykonaniu platenej opravy je možné pristúpiť len po výslovnom súhlase kupujúceho (resp. na základe uzatvorenej servisnej zmluvy) urobenom po informovaní podľa predchádzajúcej vety.
Ak je kupujúci podnikateľ a ak bude reklamácia zamietnutá, berie kupujúci na vedomie, že je Mavex oprávnený prefakturovať kupujúcemu náklady autorizovaného servisu za diagnostiku vady a dopravu podľa cenníka daného servisu.
6. Záloha dát
Pri odovzdaní počítačového systému alebo zariadenia na ukladanie dát na reklamáciu či opravu, kupujúci zabezpečí vytvorenie zodpovedajúcej zálohy potrebných dát a zabrániť ich možnému zneužitiu alebo poškodeniu. Mavex nezodpovedá za prípadnú stratu, poškodenie či zneužitie dát, ktoré sú uložené na zariadeniach na ukladanie dát v počítačovom systéme.
Zariadenia na ukladanie dát sú zariadenia, ktorých poruchovosť je objektívnym javom s náhodným charakterom výskytu porúch. Mavex upozorňuje týmto kupujúceho na uvedenú skutočnosť a odporúča vykonávať systematické zálohovanie užívateľských dát na vhodné zariadenia (napr. DVD, Cloud). Záruka za tovar však týmto upozornením nie je obmedzená.
Kupujúci berie na vedomie, že ak je reklamácia vybavená formou výmeny zariadenia na ukladanie dát, potom sa pôvodné zariadenie nevracia.
7. Zamietnutie reklamácie
A. na znečistenie tovaru
Mavex má právo zamietnuť reklamáciu tovaru v prípadoch, keď reklamovaný tovar a/alebo jeho súčasti sú znečistené alebo nespĺňajú základné predpoklady pre hygienicky bezpečné odovzdanie tovaru na reklamačné konanie. V prípade reklamácie zariadenia s nádržou na palivo, musí byť v okamihu prevzatia do reklamácie nádrž prázdna.
B. pre zabezpečenie zariadenia
Ak je prístup do zariadenia chránený heslom či gestom alebo iným zabezpečením prístupu, je kupujúci pri uplatnení reklamácie povinný túto ochranu zrušiť alebo heslo uviesť v popise závady. V opačnom prípade má Mavex právo zamietnuť reklamáciu. To isté platí, ak je takto chránený BIOS či firmware zariadenia alebo prístup na úložný priestor zariadenia. Bez plného prístupu k zariadeniu nemusí byť možné opravu či diagnostiku zariadenia vykonať.
Ak je na zariadení aktivovaná ľubovoľná služba, ktorá ho zabezpečuje proti odcudzeniu, je kupujúci túto službu pred uplatnením reklamácie deaktivovať. V opačnom prípade má Mavex právo reklamáciu zamietnuť. Ide napríklad o služby Apple Find My iPhone, iPodtouch, MacBook, Intel anti-theft a ďalšie.
8. Továrenská konfigurácia, úprava zakúpeného tovaru alebo služby vykonaná kupujúcim
Kupujúci je týmto informovaný, aby odovzdané zariadenie do reklamácie bolo v továrenskej konfigurácii. Najmä sa jedná o pridanú či vymenenú operačnú pamäť, pevné disky či SSD v notebookoch a počítačoch. Predávajúci nenesie žiadnu zodpovednosť za takto priložené diely, najmä pokiaľ nie sú na príjemke do reklamácie výslovne uvedené.
Pôvodné komponenty si treba ponechať pre prípadnú reklamáciu, najmä pre odstúpenie od kúpnej zmluvy.
V prípade, že kupujúci odovzdá k reklamácii tovar, ktorý nie je v továrenskej konfigurácii, teda ktorý bol upravený kupujúcim alebo na žiadosť kupujúceho, berie kupujúci na vedomie, že servisným zásahom môže dôjsť k znehodnoteniu takej úpravy, a to bez možnosti náhrady. V prípade úprav je potrebné, aby si kupujúci ponechal pôvodné komponenty.
Úpravou vykonanou kupujúcim sa rozumie napríklad:
- a) pridanie či výmena operačnej pamäte, pevné disky či SSD v notebookoch a počítačoch
- b) aplikácia fólie alebo ochranného skla na telefón alebo obdobné zariadenie, aplikácia skinu alebo nálepky na zariadenie, nášivka na oblečenie a podobné úpravy.
9. LCD displeje
Vzhľadom na počet pixelov na LCD paneli, nie je z hľadiska výrobných technológií prakticky možné predchádzať stratám pixelov. Z tohto dôvodu bola vytvorená norma ISO 13406-2. Norma rozdeľuje monitory do štyroch kvalitatívnych tried a pre každú triedu určuje maximálne prípustné množstvo chybných pixelov či klastrov. Kluster je štvorec 5x5 pixelov. Ak nie je uvedené inak, spadá Mavexom predávaný tovar do druhej triedy.
Chybný pixel:
• Typ 1 - biely bod, trvalo svietiaci pixel.
• Typ 2 - čierny bod, trvalo nesvietiaci pixel.
• Typ 3 - farebný bod, trvalo svietiaci alebo nesvietiaci sub pixel, výsledkom je bod s inou ako požadovanou farbou.
Chybný cluster:
• Chybný klaster typ 1 - viac ako jeden chybný pixel typ 1 alebo typ 2
• Chybný klaster typ 2 – viac ako jeden chybný pixel typu 3
Počet prípustných strát na 1 milión pixelov
trieda |
Typ 1
(biely bod) |
Typ 2
(čirny bod) |
Typ 3
(farebný bod) |
Cluster
Typ 1 |
Cluster
Typ 2 |
I |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
II |
2 |
2 |
5 |
0 |
2 |
III |
5 |
15 |
50 |
0 |
5 |
IV |
50 |
150 |
500 |
5 |
50 |
IV. Vybavenie reklamácie
1. Kupujúci - spotrebiteľ
V súlade s ustanovením § 2 odsek 1, písmeno a) zákona č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov, je spotrebiteľom fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania.
Ak je kupujúci-spotrebiteľ, predávajúci o reklamácii rozhodne ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu výrobku či služby potrebná na odborné posúdenie vady.
Reklamáciu vrátane odstránenia vady Mavex vybaví bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní od nasledujúceho dňa od podania reklamácie. Lehotu 30 dní je možné po uplatnení reklamácie predĺžiť po dohovore so spotrebiteľom – také predĺženie nesmie byť na dobu neurčitú alebo neprimerane dlhú. Po uplynutí lehoty resp. predĺženej lehoty sa má za to, že vada na veci skutočne existovala a spotrebiteľ má rovnaké práva, ako by išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť.
2. Kupujúci - podnikateľ
Ak je kupujúci-podnikateľ, predávajúci sa zaväzuje o reklamácii rozhodnúť v lehote 40 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. O tomto rozhodnutí bude kupujúci podnikateľ informovaný na kontaktný e-mail.
V. Spoločné ustanovenia
Mavex vydá kupujúcemu písomné potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe trvania reklamácie, prípadne odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
Po vybavení reklamácie Mavex upozorní o ukončení reklamácie kupujúceho buď telefonicky, SMS, alebo e-mailom. Pokiaľ bol tovar zaslaný prepravnou službou, bude po vybavení automaticky zaslaný na adresu kupujúceho.
Po vybavení uznanej reklamácie opravou alebo výmenou sa predlžuje záruka zariadenia o dobu trvania reklamácie. Doba trvania reklamácie sa počíta od dňa nasledujúceho po jej uplatnení do dňa, kedy bol kupujúci o vybavení informovaný.
Kupujúci má právo na úhradu účelne vynaložených nákladov, spojených s uplatnením oprávnenej reklamácie. Tieto náklady sú chápané ako najmenšie nutné. Najmä sa jedná o poštovné na zaslanie reklamácie. K týmto nákladom nemusí patriť cesta vozidlom na uplatnenie reklamácie a expresnej prepravy a ďalšie podobné. O preplatenie nákladov je nutné žiadať bez zbytočného odkladu najdlhšie však do 1 mesiaca od konca lehoty na uplatnenie práv z chybného plnenia.
Kupujúci je povinný skontrolovať preberaný tovar a jeho súlad s výdajným protokolom reklamácie. Kupujúci ďalej skontroluje kompletnosť tovaru, najmä, že balenie obsahuje všetko, čo obsahovať má. K neskorším námietkam už nebude prihliadané.
Týmito dojednaniami nie je dotknutá zákonná lehota na uplatnenie práv z chybného plnenia.
Kupujúci je povinný reklamáciu prevziať bez zbytočného odkladu do 30 dní odo dňa, keď bol o jej vybavení informovaný, táto lehota nemôže uplynúť skôr ako 60 dní od podania reklamácie.
V prípade, že reklamácia nie je prevzatá kupujúcim najneskôr posledným dňom lehoty, bude predávajúcim účtované po jej márnom uplynutí skladné za uloženie tovaru vo výške 2,10 EUR vrátane DPH za každý deň omeškania.
Pokiaľ si kupujúci nevyzdvihne tovar z vybavenej reklamácie do 2 mesiacov odo dňa, kedy bol o vybavení informovaný, vyhradzuje si Mavex právo tovar predať a výťažok použiť na úhradu skladného.
Pri výdaji tovaru či preplatení dobropisu v hotovosti po vybavení reklamácie je kupujúci povinný predložiť doklad, na základe ktorého bola vec prijatá do reklamácie, a musí preukázať svoju totožnosť platným dokladom totožnosti (občiansky preukaz, cestovný pas), a to za účelom predchádzania vzniku škôd a zamedzenie legalizácie výnosov pochádzajúci z trestnej činnosti. Bez predloženia niektorého z týchto dokladov môže Mavex alebo jeho zmluvný partner odmietnuť tovar vydať alebo preplatiť dobropis. Ak je kupujúcim právnická osoba, potom dôjde k výdaju tovaru alebo preplateniu dobropisu iba štatutárnemu orgánu danej právnickej osoby alebo osobe, ktorá sa preukáže overenou plnou mocou.
VI. Spotrebný materiál a minimálna životnosť
Ak je predmetom kúpy spotrebný materiál (napr. cartridge, toner, tlačová hlava, tlačový valec, lampa projektora, batérie, rôzne druhy osvetlenia a podobné) alebo ak je tento materiál súčasťou zakúpeného tovaru, použije sa životnosť namiesto záruky za akosť. Životnosť môže byť uvedená časovo, v dobe tovaru alebo v počte použití, prípadne v počte vytlačených strán či inak obdobne špecifikovaná. Pri tovare môže byť uvedená viac ako jedna z týchto životností. Na úspešné uplatnenie reklamácie je nutné dodržať všetky uvádzané podmienky.
Právo kupujúceho reklamovať tovar v zákonnej záručnej lehote tým nie je dotknuté. Kupujúci však musí prihliadať na vyššie uvedené skutočnosti, pretože záruka sa nevzťahuje na opotrebenie spôsobené obvyklým užívaním veci a nemožno ju tak zamieňať so životnosťou výrobku. Životnosť tovaru predstavuje náchylnosť na opotrebenie spôsobené obvyklým používaním. Pokiaľ tovar používate (nie vlastníte) dlhšie ako je obvyklá životnosť, je pravdepodobné, že vzniknutá vada je dôsledkom bežného opotrebenia, avšak nie je vylúčené, že sa skutočne jedná o záručnú vadu.
Životnosť je Mavex povinný vyznačiť pri ponúkanom tovare, inak nemá možnosť sa tejto životnosti dovolávať.
VII. Bezplatný servis
Na tovar predávaný s dlhšou zárukou ako 24 mesiacov je zaisťovaný po uplynutí lehoty 24 mesiacov tzv. bezplatný servis.
V prípade vady tovaru po lehote 24 mesiacov bude takýto tovar prijatý do servisu a bude
- opravené, alebo
- vymenené za iný kus s rovnakými alebo lepšími parametrami,
- pokiaľ ani jedno z týchto riešení nebude možné, bude vystavený dobropis.
Predávajúci sa zaväzuje takýto servis ukončiť v lehote 35 dní od prijatia tovaru – po uplynutí tejto lehoty má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť.
Práva z chybného plnenia poskytnuté výrobcom zariadenia nie sú týmto dotknuté.
VII. Záverečné ustanovenia
Práva kupujúceho vyplývajúce zo zákona nie sú týmto Reklamačným poriadkom dotknuté.
Tento Reklamačný poriadok je platný od 1. 1. 2023 a ruší platnosť predchádzajúcich reklamačných poriadkov.
Tento Reklamačný poriadok je k dispozícii v sídle a prevádzkach Mavexu alebo ako dokument na
www.prvynakup.sk